دکتر میترا مولائی نژاد

فرم نظرسنجی اولین کلینیک

درسنامه اختلالات جنسی وی

بهداشت جنسی درطی بارداری

ترشحات واژینال در اوایل بارداری و به دنبال تغییرات هورمونی در زنان باردار افزایش می یابد. ولی تغییر رنگ ترشحات، بو و قوام آن می تواند نشانه ای از بیماریهای خاص امیزشی باشد. به خاطر داشته باشید زنان در طی بارداری بیشتر در معرض عفونت بویژه عفونتهای آمیزشی هستند . بنابراین باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند. در صورت تغییر بو و رنگ ترشحات به پزشک یا مامای خود مراجعه کنید و موضوع را با او درمیان بگذارید توصیه های زیر به کاهش عفونتهای زنان در طی بارداری کمک می کنند.

- تعویض روزانه لباس زیر

- -دفع ادار بلافاصله پس ازآمیزش و شستشو با آب و یا زلهای بهداشتی معمول

- - پرهیز از استفاده از ترکیبات ید دار ضدعفونی کننده مانند بتادین به دیل احتمال اسیب زایی برای جنین

- خشک نگه داشتن لباس زیر و ناحیه تناسلی

- توجه به رنگ، بو و وقوام ترشحات - ترشحات زیاد، بو دارو یا غلیظ می توانند نشانه عفونت باشند.

- استفاده بیشتر از ماست و دوغ به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی

- استفاده بیشتر از سبزیجات و میوه های تازه به دلیل وجود ویتامینهای محافظت کننده مانند ویتامین A ,C( می توانید از مقداری جعفری خرد شده به همراه پیاز و یک قاشق ماست چکیده در کنار غذای روزانه تان استفاده کنید. این معجون، بهترین ترکیب برای افزایش مقاومت بدن شماست.)

- پرهیز از مصرف زیاد مواد شیرین مانند کیک و شکلات، غذاهای ادویه دارو پنیر پیتزا، مخمرها و قهوه و چای

- - مراجعه به پزشک یا ماما برای معاینه و دریافت داروی مناسب

- - پرهیز از خود درمانی